Menighetsuken i Sola kirke!

Informasjon og påmelding til konserter, foredrag og aktiviteter finner du her!

Velkommen til Sola menighet sin menighetsuke i oktober 2024! Nærmere bestemt 15. oktober til lørdag 26.oktober.

Dette er en uke fylt med masse spennende program til alle og en vær. Alt fra konserter, seminarer og festgudstjeneste! Alle arrangement er åpne for alle og gratis utenom konsertene.
Se detaljert informsjon, billettinformasjon, og påmelding til konserter og aktiviteter lengre ned på siden.

DETALJERT INFORMASJON OM FOREDRAG, AKTIVITETER OG KONSERTER

KONSERT MED KAMMERKORET CON BRIO MED HILLEVÅG OG HINNA MENIGHETSKOR
Tirsdag 15.10.24, klokken 19:00!
Få kristne sangforfattere har blitt så høyt verdsatt i Skandinavia som  Lina Sandell. Hun  ble en av  de viktigste  representantene  for  den vekkelsen som sprang ut fra den svenske lekpredikanten C. O. Rosenius. Sigvald Tveit  har  samlet  mange  av  de mest  kjente  og  vakreste sangane hennes og laget et program som nå skal framføres.

Medvirkende er Hillevåg/Hinna menighetskor og kammerkoret Con Brio fra Sandnes. Dessutan medvirker Tore Bols på piano.

Kvelden blir en blanding av solister, korsang og fellessang av alle i forsamlingen.Mellom sangene får vi hele livshistorien til Lina Sandell. En sterk og gripende historie!

ÅPEN KIRKE - QUIZ OG MUSIKK OG ALLSANG
Torsdag 17.okt. kl. 12
Quiz, musikk, allsang
Medvirkende: Atle Brundtland, Kjell Stangeland, Live Lunde Gjedrem, Geir Munthe-Kaas.
Leder: Svein Inge Thorstvedt

FOREDRAG MED ANDERS SOLFJELD GJERDSETH - HJELP VI HAR TENÅRING I HUS!
Torsdag 17. oktober klokken 19:00.
Foredrag etterfulgt av panelsamtale med Anders Solfjeld Gjerdseth.
Panel med aktuelle bidragsytere fra kommune, skole, politi, idrett

Tematikk som berøres denne kvelden:
·Ungdomskulturen i dag, hvordan ser virkeligheten ut for våre ungdommer?
·Om foreldrerollen - Kompis eller oppdrager?
·Ungdom som ressursgruppe
·Oppvekstmiljøet i Sola.

SUPERLØRDAG
Lørdag 19.10 kl. 14-16!Er det vel verdt å ta turen innom kirka.
Da kan du spise lunsj i kafeen og teste vinnerlykken din på lykkehjulet eller basaren (åresalget).Barna tilbysogså ulike aktiviteter i menighetssalen. I tillegg vil det være noen som er tilgjengelige for å dele kunnskap om bl.a. hvordan du selv kan lykkes med å bake kransekake, hvordan du kan lage hjerter av bjørkeris, og du kan få lære en spesiell strikketeknikk.
Velkommen til myldring på superlørdag!

FESTGUDSTJENESTE
Søndag 20. oktober blir det festgudstjeneste i Sola kirke kl.11 med prest Live Lunde Gjedrem og Geir
Munthe-Kaas med band.

Jesu lys er alltid hos oss, og det får vi en spesiell påminnelse om gjennom nattverdfellesskapet når vi på søndag feirer nattverd sammen.»

FOREDRAG OM SEILSKIPET SELADONS SØRGELIGE FORLIS
Tirsdag 22. okt. kl. 12.00  Lokalhistorie.
Barken Seladon var i 1896 på vei fra Australia til Hawaii lastet med kull. 16 mann var om bord.
Båten forliste litt sør for ekvator omtrent midt i Stillehavet. Er det mulig å komme levende fra det med lite
drikkevann og lite mat? Abraham H. Tjelta var 21 år og matros om bord.  Historien om Seladon er blitt
lokalhistorie. Per Inge Ruud forteller.

ONSDAGSMORRO
Onsdag 23.10.
Onsdagen er barnas dag i Sola kirke. Hver onsdag samles barn i alle aldre for aktivitet, lek og andakt i kirken. Denne onsdagen skal vi har det ekstra kjekt på Onsdagsmorro. Vi begynner med middagsservering for unge og gamle kl. 16:30.
Etter middagen kan barna lage fine høstlyker på Onsdagsmorro mens de voksne kan drøse og drikke kaffe. Velkommen alle sammen!.

FOREDRAG OM TRUMP I SOLA KIRKE
Torsdag 24. oktober kl 19.30!
Kommer Sigrid Rege Gårdsvoll, kjent som kommentator fra riksmediene på forhold i USA, for å ha foredrag i Sola kirke: «Riket, makten og æren – Donald Trump og de kristne velgerne som elsker ham»
Dette er dagsaktuelt – rett før valget i USA.
Anledning til spørsmål etter foredraget.
Gratis inngang, men en gave vil bli satt pris på.

Konsert med Sola storband og Sandnes Gospel.
285,- kjøpes via vippsnr: 830249. Fremvisning av kvittering gjelder som billett.

PROGRAM FOR MENIGHETUKEN

Menighetsuka 2024

Tirsdag 15.10 19.00 Konsert ved Con Brio. Sanger av Lina Sandell
Torsdag 17.10 12.00 Quiz og musikk
Torsdag 17.10 19.00 Anders Solfjeld Gjerdseth: Hjelp - vi har tenåringer i huset! Panelsamtale etterpå
Lørdag 19.10 14-16 Superlørdag med aktiviteter og utlodning
Lørdag 19.10 19.00 Konsert ved Sola Storband og Sandnes Gospel
Søndag 20.10 11.00 Festgudstjeneste
Tirsdag 22.10 12.00 Seladons sørgelige forlis. Foredrag v/Per Inge Ruud
Onsdag 23.10 16.30 Onsdagsmorro med middag
Torsdag 24.10 19.30 Sigrid Rege Gårdsvoll: Riket, makten og æren - Donald Trump og de kristne velgerne som elsker ham
Fredag 25.10 18.00 KRIK Sola Tweens
Lørdag 26.10 20.00 Ungdomsfest

BILLETTINFORMASJON OG PÅMELDING

Tirsdag 15.10 kl 19:00 Konsert med Con Brio sanger fra Lina Sandell
Gratis inngang

Lørdag 19.10 kl 19:00 Konsert med Sola storband og Sandnes Gospel.

Onsdag 23.10 kl 16:30 Onsdagsmorro med kirkemiddag
Påmelding trykk her